- Развитие традиций в гончарных промыслах Украины. Моск. высш. худож. промыш. уч-ще (б. Строгановское). – М., 1990. – 14 с.
- Украинская народная керамика (проблемы сложения и развития традиций). Тезис научно-теорет. конф. аспирантов и преподавателей МВХПУ (б. Строгановское). 26 – 27 апреля. – М., 1990.
- Основные тенденции в деятельности керамических школ Левобережной Украины в конце ХІХ – начале ХХ веков. Моск. высш. худож. промыш. уч-ще (б. Строгановское). – М., 1991. – 15 с., Деп. в Н.И.О. Информкультура Гос. Всерос. б-ки.
- К истории развития Каменец-Подольской художественно-промышленной школы. – В сб.. ”Декоративно-прикладное и монументальное искусство". – М., МВХПУ (б. Строгановское), 1991.
- К историиразвития Глинской художественно-керамической школы. Моск. высш. худож. промыш. уч-ще (б. Строгановское). – М., 1991. – 8 с., Деп. в Н.И.О. Информкультура Гос. Всерос. б-ки.
- Перша в Україні (до історії розвитку Коломийської гончарної школи). // Вісник Львівської академії мистецтв. Декоративно-ужиткове та образотворче мистецтво: історія, теорія, практика. ─ Випуск 5. – Львів, 1991. – С. 56 – 62.
- Професійна українська кераміка на виставках кінця ХІХ – початку ХХ століть. // Вісник Львівської академії мистецтв. Декоративно-ужиткове та образотворче мистецтво: історія, теорія, практика. ─ Випуск 6. – Львів, 1992. – С. 49 – 56.
- Формирование комплексных систем поддержки гончарного промысла на Украине в конце ХІХ – начале ХХ вв. Тезисы научно-теорет. конф. аспирантов и преподавателей МВХПУ (б. Строгановское). 23 – 24 апреля. – М., 1992.
- Гончарний промисел та керамічні школи України кінця ХІХ – початку ХХ століть. (До історії питання). Збірник ЛДІПДМ «Декоративно-ужиткове та образотворче мистецтво: історія, теорія, практика». ─ Вип. 3. – Львів, 1992. – С. 72 – 77.
- Творчі імперативи Кам’янець-Подільської художньо-промислової школи та її інтеграція у європейську промислову кераміку // Культура Поділля: історія і сучасність: Матеріали 2-ї Міжнародної наук.-практ. конф. – Хмельницький, 1993. – С. 301 – 304.
- Авангард і українська кераміка: дотичні і паралелі. Український авангард 1907 – 1917. – Львів, 1994. – С. 55 – 75.
- Сакральна функція в українській кераміці кінця ХІХ – початку ХХ століть. Матеріали Міжнародної наукової конференції «Українське сакральне мистецтво: традиції, сучасність, перспективи». Львів, 4 – 5 травня 1993. – Львів, 1994. – С. 77 – 83.
- Художньо-керамічне шкільництво Західної України кінця ХІХ – початку ХХ ст.: До питання про міжнародні зв’язки. Тези доповідей Других наукових читань Фонду Дмитра Шелеста у Львові. – Львів, 1994. – С. 58 – 59.
- Художньо-промислова освіта Галичини у європейських зв’язках (кінець ХІХ – початок ХХ ст.). Українська академія мистецтв. Дослідницькі та науково-методичні праці. Вип. І. – Київ, 1994. – С. 92 – 96.
- Вижницькому коледжу декоративного і прикладного мистецтва ім. В.Ю. Шкрібляка — 90 років // Мистецько-літературний альманах. — Львів, 1995. — № 16. — С. 25 - 31.
- Володислав Федорович і культурний розвиток Галичини в кінці ХІХ – початку ХХ століття.. Наукові читання пам’яті Святослава Гординського. – Вип. "Святослав Гординський і актуальніі проблеми історії українського мистецтва”. – Львів, 1995. – С. 47 – 53.
- Іван Мозалевський. На перехрестях Європи і віку // Зерна. – Львів – Цвікау – Париж, 1995. – Ч. 2. – С. 42 – 54.
- Зруйновані гончарні осередки Наддніпрянщини // Артанія. – 1995. – С. 48 – 50.
- Художньо-промислова освіта Галичини кінця ХІХ – початку ХХ ст. // Альманах’94. – Львівська академія мистецтв. – Львів, 1995. – С. 122 – 124.
- Художньо-промислова освіта Галичини кінця ХІХ – початку ХХ ст. у міжнародних зв’язках // Діалог культур. Україна у світовому контексті. Матеріали Перших міжнародних філософсько-культурологічних читань. – Львів, 1996. – Вип. 2. – С. 182 – 187.
- Мистецькі якості кераміки Гоголівської школи в контексті завдань художньо-промислової освіти кінця ХІХ – початку ХХ ст. // Миргородський керамічний технікум: історія, діячі, навчальний процес: Матеріали ювілейної наукової конференції. – Миргород, 1996. – С. 14 – 20.
- Стінопис Ігоря Микули (митець і час) // Образотворче мистецтво. – 1996. – С. 18 – 20.
- Days and nights of Lviv Gates // Hefaiston’96: Helfštyn, Muzeum Komenskeho, 1997. – S. 16.
- «Hefaiston»: Моравія – Галичина // Альманах’95, 96. – Львівська Академія Мистецтв. – Львів, 1997. – С. 48.
- Академія і студенти // Альманах’95, 96. – Львівська Академія Мистецтв. – Львів, 1997. – С. 45.
- Садівники залізних квітів // Панорама. – Київ, 1997. – серпень, вересень. – С. 70 – 71.
- Дивогляд Петра Старуха. Нова інсталяція митця // День. ─ 1997. ─ № 159.
- До історії Коломийської деревообробної школи // Вісник ЛАМ. ─ Вип. 8. – Львів, 1998. – С. 50 – 55. (У співавт. з М.Гнатюком).
- Українська мистецька освіта поза Батьківщиною (1945 – 1955 рр.) // Вісник ЛАМ. ─ Вип. 9. – Львів, 1998. – С. 87 – 96.
- Українська мистецька освіта першої половини ХХ століття поза батьківщиною // Мистецтво: минуле, сучасне, майбутнє / Вид-во Львівської спілки художників України. – Львів, 1998.
- Львівська школа архітектурного металу кінця ХІХ – початку ХХ століття (динаміка історичного та стилістичного розвитку) // Перший Міжнародний фестиваль ковалів "Галицька імпреза»: Матеріали конференції "Ковальське мистецтво Львова: минуле й сьогодення”, Львів, 8 – 11 жовтня 1998 року. – Львів: ВКР «ВМС». – С. 7 – 16.
- Стилістика кованого металу Львова // Будуємо інакше. – № 4. – Львів, 1998. – С. 24 – 27.
- Львівська академія мистецтв: історичний матеріал. – Львів: Малті-М, 1998. – С. 4 – 47.
- Художник Ігор Микула // Зерна. Літературно-мистецький альманах українців Європи. – Париж ─ Львів ─ Цвікау: Українські технології, 1998. – № 4 – 5. – С. 213.
- Мандрівка Львів - Прага - Нью-Йорк — 1996: за тінями Української студії пластичного мистецтва (1923 - 1952) // Народознавчі зошити. — Львів: ІН НАН, 1998. — Зошит 5 (23).— Вересень - жовтень. — С. 577 - 581.
- Особливості розвитку української мистецької освіти в еміграції (1910 – 1950-ті роки) // Матеріали науково-практичної конференції «Художня освіта в Україні. Сучасний стан,, проблеми розвитку». – К., 1998. – С. 89.
- Скляне колесо Бокотея // Панорама. – К., 1998. – липень / серпень. – С. 24 – 26.
- Вижницький коледж декоративного та ужиткового мистецтва // Образотворче мистецтво. – 1999. – Ч. 1 – 2. – С. 90 – 92.
- Народні традиції килимарства Галичини і художньо-промислова освіта кінця ХІХ – початку ХХ ст. // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Філософія освіти: Зб. наук. праць. – Львів: Світ, 1999. – Вип. 4. – С. 181 – 189.
- Художньо-промисловий та образотворчий напрямки мистецької освіти Галичини кінця ХІХ – початку ХХ ст.: панорамний огляд явищ // Вісник Львівської академії мистецтв: Зб. наук. праць. Спецвипуск / За ред. Р.Т.Шмагала. – Львів: Українські технології, 1999. – С. 113 – 123.
- Іван Мозалевський і проблеми функціонування мистецтва // Читання пам’яті С.Гординського. Зб. наук. праць кафедри ІТМ ЛАМ. ─ Вип.2 - 3. ─ Львів. ─ 1999. ─ С.74 - 82.
- Вічнозелене дерево життя (До історії косівської школи) // Образотворче мистецтво. ─ К.,, 1999. ─ № 3 ─ 4. ─ С. 35 - 36.
- Роль музеїв у становленні художньо-промислової освіти України наприкінці ХІХ ─ початку ХХ ст. // Мистецтвознавство ’99. ─ Львів: СКІМ, 1999. ─ С. 79 - 92.
- Школи декоративно-ужиткової кераміки Західної України кінця ХІХ ─ початку ХХ століть. // Українське гончарство. Національний культурологічний щорічник. За роки 1996 - 1999. ─ Опішне: Українське народознавство, 1999. ─ Кн. 4. ─ С. 150 - 159.
- Досвід структуризації художньо-промислової освіти України // Мистецька школа у системі національної освіти України. Навчально-методичний посібник. — Львів, 1999. — С. 25—35.
- До історії деревообробних шкіл Західної України кінця ХІХ - початку ХХ ст. (До ювілею кафедри художніх виробів з дерева) // Вісник Львівської академії мистецтв. ─ Вип.10 (присвячений 70 - річчю Еммануїла Миська). ─ Львів, 1999. ─С.81 - 89.
- Українська мистецька освіта 1941 - 1944 рр. // Вісник Львівської академії мистецтв. ─ Вип. 11. ─ Львів: Закарпаття, 2000. ─ С. 25 - 35.
- Історичний розвиток деревообробної школи у Станіславові (1883 - 1920) і сучасна художня освіта // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Художня освіта: Зб. наук. праць. ─ Львів: Світ, 2000. ─ Вип. 5. ─ С. 185 - 194.
- Kirche, Kunst und Konnen im Einklang // Hephaistos. ─ 2000. ─ № 7/8. ─ Р. 52 -53. (Про кований метал проф. Боньковського О. в сакральній архітектурі).
- Сакральний напрямок у ковальстві Олега Боньковського // Український світ. Україна – Німеччина. — Спецвипуск (публ. укр., нім., англ. мовами). — 2000. — С.2. ).
- Аналіз художніх особливостей творів гончарних промислів (в аспекті народних традицій і запитів ринку) // Українська керамологія. ─ Опішне: Українське народознавство., 2001. ─ Кн.1. ─ С.128 - 153.
- Українська мистецька освіта першої половини ХХ ст. поза Батьківщиною (Франція, Німеччина) // Діалог культур: Україна в світовому контексті.. Мистецтво й освіта. ─ Львів. ─ 2001. ─ Вип. 6. ─ С. 135-146.
- Методика викладання рисунку в навчальних закладах Галичини ІІпол.ХІХ ─ поч.ХХст.: історико-мистецтвознавчий аналіз // Діалог культур: Україна в світовому контексті.. Мистецтво й освіта. ─ Львів. ─ 2001. ─ Вип.6. ─ С. 182 - 195.
- Мистецтво зброярства ─ новий ракурс // Київська церква. ─ Київ - Львів. ─ 2001. ─ № 2 -3. ─ С. 260 - 261.
- Музей скла у Львові: прозорість існування // Бюлетень 2. Інформаційний випуск 1 січня 2001. ─ С. 13 - 14.
- Ковані брами для храмів (Олег Боньковський) // Образотворче мистецтво. ─ 2000. ─ Ч. 3 -4. ─ С. 55.
- Фантазії на тему зброї (Григорій Купченко) // Образотворче мистецтво.— К., 2001. — № 3. — С. 66 - 67.
- Проблема ідейності у мистецькій освіті (з українського мистецтвознавчого досвіду першої половини ХХ ст.) // Мистецтвознавство 2000. — Львів: СКІМ, 2001. — С. 35-42.
- Методи мистецького й позамистецького походження. З українського мистецтвознавчого досвіду першої половини ХХ століття // Образотворче мистецтво. — 2001. — №4. — С.32-33.
- Наші магістралі (1876-1939). [До історії ЛДКДУМ ім. І.Труша] // Карби. Науково-мистецький вісник: Львівський державний коледж декоративного і ужиткового мистецтва ім. І.Труша. Додаток до журналу "Образотворче мистецтво” Національної Спілки художників України. — 2002. — №1. — С.9-13.
- Тримав на собі цілу школу (Валер’ян Крицінський) // Науково-мистецький вісник: Львівський державний коледж декоративного і ужиткового мистецтва ім. І.Труша. Додаток до журналу "Образотворче мистецтво” Національної Спілки художників України. — 2002. — №1. — С.14-15.
- Мистецька освіта України і сучасне народне мистецтво: складові взаємодії // Матеріали Всеукраїнської наукової конференції: "Сучасне народне мистецтво України: теорія і реальність”. — Львів: Українські технології, 2002. — 80 с.
- Народні промисли і художньо-промислова освіта Галичини кінця ХІХ – початку ХХ ст.: шляхи інтеґрації // Українська керамологія: Національний науковий щорічник. — Опішне: Українське народознавство, 2002. — Кн.2. — С.134-146.
- Українська кераміка ХХ століття поза Батьківщиною // Українська керамологія: Національний науковий щорічник. — Опішне: Українське народознавство, 2002. — Кн.2. — С.244-276.
- Приватна мистецька освіта в Галичині кінця ХІХ – поч. ХХ ст. (становлення, напрямки розвитку, критерії ефективності) // Вісник Львівської академії мистецтв. – Випуск 12. – Львів, 2001. – С. 18-34.
- Косівська мистецька школа в художньо-промисловій освіті Галичини в кінці ХІХ – початку ХХ ст. // Вісник ЛАМ. – Львів, 2002. – Вип. 13. – С. 278-287.
- Рух за мистецьку академію у Львові в першій третині ХХ століття // Вісник Харківської академії дизайну і мистецтв. – Х., 2002. – № 1. – С.71-75.
- Львов: век за веком…Кузнечные традиции Галичины // Мир металла. Специализированный информационный журнал. – 2003. – 6 (19). – С. 38-41.
- Металеві мости альп і орнаментальна музика Карпат // Українське мистецтво. – 2003. – Літо-осінь № 2. – С. 99-100.
- Мистецько-освітній рух у східних областях України ХІХ – початку ХХ ст.: галузеві та методичні орієнтири // Міст (Мистецтво, історія, сучасність, теорія). – Київ, ВХ Студіо, 2003. – # 1. – С. 241-252.
- Станіслав Вольський // Українське мистецтво. – 2003. – Літо-осінь № 2. – С. 100.
- Вища мистецька школа і мистецько-ремісничий рух в Україні у 1910-1940 роках (методологічні моделі) // Професійно-художня освіта України: зб. Наук. праць / Київ; Черкаси: видавництво „Черкаський ЦНТЕІ”, 2003. – Вип.. ІІ. – 313 с.
- Роль митця-педагога в інтелектуалізації львівської мистецької школи кінця ХІХ – початку ХХ ст. // Вісник ЛАМ.– Львів, 2003. – Вип. 14. – С. 39-48
- Горнило українського мистецтва поза Батьківщиною // Образотворче мистецтво. — 2004. – № 1. — С. 82-85.
- Мистецька освіта і державотворення в Україні 1917-1920-х років: дотичні і паралелі Науковий вісник Українського університету в Москві. – М.: Сполом, 2004. – С. 131-137.
- Вчителі Романа Сельського і мистецькопедагогічні пріоритети Галичини 1910-1920-х рр. ХХ століття // Мистецтвознавство’ 03. — Львів: СКІМ, 2004. — С. 53-62.
- Де криється архаїка істини... [про творчість Л.Шилімової-Ганзенко] // Образотворче мистецтво. — 2004. – № 3. — С. 78-79.
- Гончарний промисел і підприємництво: погляд крізь століття (з досвіду діяльності навчальної майстерні гончарства в с. Олешні на Чернігівщині) // Народознавчі зошити. — Львів, 2004. — № 1-2. — С. 110-115.
- Українська студія пластичних мистецтв у Празі і мистецько-освітній рух української еміграції // Українське мистецьке середовище в міжвоєнній Чехословаччині. – Прага, 2005. – с. 125-155.
- Мистецько-освітня політика Автро-Угорщини і Закарпаття // Вісник ЛНАМ.– Ужгород, 2006. – Спецвипуск ІІ. - С. 22-32.
- Мистецька і художньо-реміснича освіта на Волині в ХІХ – 30-х рр. ХХ ст. // Волинські Афіни. 1805-1833: Збірник наук. праць / кременецький обласний гуманітарно-педагогічний інститут ім. Т.Г.Шевченка; під. ред. С.Маковського і В.Собчука. – Тернопіль: „Богдан”, 2006. – С. 162 – 170.
- Історичний шлях художньо-промислової школи у Львові (1876-1939; 1939-1944) // Бюлетень 8. Інформаційний випуск 2006. – Львів, 2006. – С. 170-175.
- Іван Франко як дослідник українського народного мистецтва // УАМ. Дослідницькі та науково-методичні праці. – Київ, 2006. – Випуск 13. – С. 17-21.
- Rola wyksztalcenia w zakresie sztuki w rozwoju artbiznesu // Zeszyty naukowe: Wyzsza szkola ekonomiczna w Stalowej Woli. – 2005. – №1(11). – 2006. – №1(12).
- Косівська мистецька школа у світі першої половини ХХ ст. // Вісник ЛНАМ.– Косів, 2007. – Спецвипуск ІІІ. - С. 5-21.
- Експериментальні мистецькі школи ХХ ст.: Олександр Архипенко, Енді Варгол // Мистецтвознавство’ 07 (1). — Львів: СКІМ, 2007. — С. 31-38.
- Шлях львівської школи мистецтвознавства у ХХІ ст. // Бюлетень 9. Інформаційний випуск. – 2007. – № 1 (9). – С.190-199.
- „В особі Михайла Пігеля поєдналися...” // Бюлетень 9. Інформаційний випуск. – 2007. – № 1 (9). – С. 210.
- Основоположник вищої мистецької школи України (До 130-річчя від дня народження Дмитра Антоновича) // Вісник ЛНАМ.– Львів, 2007. – Випуск 18. - С. 10-23.
- Шлях львівської школи мистецтвознавства у ХХІ століття. – Вісник ЛНАМ. – Львів, 2007. – спецвипуск 4. – С. 5-24.
- Святослав Гординський і українська мистецька освіта// Художня культура, актуальні проблеми: Науковий вісник/ Інститут проблем сучасного мистецтва Академії мистецтв України. – К.: Видавництво „Фенікс”, 2007. – С. 317-325
- Геометрія та ідея гармонії в методиці викладання композиції мистецьких шкіл України другої половини Summetry:Artandskiense. Journal of the international Society for the Interdisciplinary Study of Summetry/ 1 – 4. Book of Eхtended Abstracts. - Lviv: LNAA, 2008.- С. 206 – 209
- Геометрія та ідея гармонії в методиці викладання композиції мистецьких шкіл України другої половини XІX-XX ст. // Шлях до гармонії: мистецтво+математика. Тематичний збірник. – Львів: ЛНАМ, 2008. – С. 400 – 421
- Спеціальність „Педагогіка художньої культури” в Львівській національній академії мистецтв// Вісник ЛНАМ. Вип. 19. – Львів, 2008. – С. 25 – 35
- Мистецька освіта в ідеології державотворення України та європейських країн// Українська академія мистецтва. Науковий збірник. Випуск 15. – К., Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, 2008. – С. 75 – 86.
- Невідомий Іван Франко: мистецтвознавча спадщина// Бюлетень 10. Інформаційний випуск. – 2008. - №1 (10). – С. 217 – 220
- Педагогіка художньої культури як елемент культурної політики// Артклас. – 2009. - №3. – С. 6 – 7
- Критика на критику// Артанія. – 2009. – Книга 16 №3. – С. 106 – 108
- Іти у світ зі своїм обличчям (штрихи до портрета Еммануїла Миська як педагога і організатора мистецької освіти)// Дзвін. – 2009. - №7. – С. 108 – 110
- Критика художньої культури: сучасний стан і перспективи// Мистецтвознавство ’09. – Львів: СКІМ, 2009. – С. 11 – 12; 51 – 54 [обговорення].
- Залізний лев// Мистецький ужинок: інформаційний щорічник ЛНАМ. – Львів, 2009. - №1. – С. 88
- Еммануїл Мисько як педагог і організатор мистецької освіти (із розшифрованих аудіозаписів)// Вісник ЛНАМ. Вип.20. – Львів: ЛНАМ, 2009. – С. 355 – 362
- Декоративно-ужиткове мистецтво. Художній метал // Всеукраїнський освітньо-митецький часопис-посібник Артклас. – Львів, 2010. – С. 36 – 43
- Про книжку „Калинова колиска” Климентія Михайлика: Вступне слово. – Львів: Сполом, 2010. – С. 7 – 8
- До нової культури мистецького вишколу: З приводу міжнародного конкурсу в м. Мінську